середа, 12 листопада 2014 р.

Урок української мови в 6 класі. Контрольна робота №1



Тема. Контрольна робота №1. Тестування.навчальне читання мовчки.
Мета: перевірити рівень засвоєння знань, сформованості вмінь і навичок, здобутих у 5 класі; розвивати комунікативні вміння, память, логічне мислення; виховувати відповідальність, увагу, уміння узагальнювати матеріал.
Очікувані результати: учні розрізняють словосполучення й речення, просто й складні речення, визначають головне й залежне слово в словосполученні., головні й другорядні члени речення, знаходять у реченні вставні слова, звертання та однорідні члени речення; будують речення зі звертанням, вставними словами, однорідними членами речення; із простих речень – складне; речення з прямою мовою; складають усні й письмові монологічні й діалогічні висловлювання, використовуючи звертання, вставні слова, прості й складні речення з прямою й непрямою мовою та діалоги.
Обладнання: тестові завдання у двох варіантах, текст для читання мовчки, запитання до нього
Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок
Тематична контрольна робота № 1
(Полегшений варіант: 12 «тестових» балів = 12 «шкільним» балам)

Тема: «Частини мови (повторення

Варіант І

Завдання 1—6 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише ОДИН правильний. Вибери правильну відповідь і літеру, якою її позначено, обведи кружечком.

1. Лише іменники — назви істот записано в рядку
А учитель, щоденник, школяр
Б сокіл, племінниця, зайчисько
В козак, птиця, яблуня
Г аптекар, слоненя, годинник
2. У реченні Ми пили з криниці чисту воду. прикметник ужито у формі
А називного відмінка однини
Б родового відмінка однини
В орудного відмінка однини
Г знахідного відмінка однини
3. Особовий займенник першої особи вжито в реченні
А Вона весела, як весняний жайворонок.
Б Ми такого роду, що любимо свободу.
В Ви мовчіть, а вони будуть слухати.
Г Куди тобі кисіль їсти, як ти кашею заляпався?
4. Усі слова — числівники в рядку
А три, трійка
Б сто, сотник
В десятиріччя, десять
Г сім, сьомий
5. Усі дієслова пишуться БЕЗ знака м’якшення в рядку
А зачепиш.., покусают..
Б хочеш.., скажут..
В узнаєш.., розлучиш..ся
Г посієш.., вродит..ся
6. Усі власні назви правильно записано в рядку
А журнал Дніпро, річка Дніпро
Б передача «Говорить Україна», видавництво Веселка
В місто Львів, фабрика «Киянка»
Г палац «Україна», команда Динамо

Завдання 7 має на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, добери відповідник, позначений літерою, і впиши цю літеру під таблицею.
7. Установи відповідність.

Слова
Частини мови

1 вони, ми, я, тобою
А іменники
2 знання, мова, книжка
Б прикметники
3 старанно, уранці, мовчки
В займенники

Г прислівники

               1 _____ 2 _____ 3 _____

У завданнях 8—10 допиши потрібне слово.

8. Літеру е (є) потрібно писати в особових закінченнях дієслів__________________________ дієвідміни.
9. Незмінна самостійна частина мови — це ____________________________________________________.
10. Прийменник — це __________________________________________________________ частина мови.


Варіант ІІ

Завдання 1—6 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише ОДИН правильний. Вибери правильну відповідь і літеру, якою її позначено, обведи кружечком.

1. Лише прикметники записано в рядку
А веселий, веселити
Б дружний, дружно
В книжковий, книгарня
Г золотистий, золотий
2. У реченні Хто не мріє піднятися на Говерлу! іменник ужито у формі
А родового відмінка однини
Б давального відмінка однини
В знахідного відмінка однини
Г орудного відмінка однини
3. Числівник ужито в реченні
А У козацькому курені командував десятник.
Б Один працівник кращий десятьох порадників.
В У дорозі голка здається вдесятеро важчою.
Г Колись давно землю міряли десятинами.
4. Усі дієслова пишуться зі знаком м’якшення в рядку
А працюют.., сподівают..ся
Б знаєш.., приходят..
В домовляєт..ся, нап’єш..ся
Г побачиш..ся, запалюют..
5. Усі службові частини мови записано в рядку
А я, ми, він
Б униз, разом, завтра
В перед, але, між
Г три, п’ятий, сім
6. З помилкою власну назву записано в реченні
А За рікою Россю цвів багряний мак.
Б Сьогодні я прибув до міста Львова.
В Гостей поселили в готелі Верховина.
Г Песик Найда виляє радісно хвостом.

Завдання 7 має на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, добери відповідник, позначений  літерою, і впиши цю літеру під таблицею.
7. Установи відповідність.

Слова
Частини мови

1 мудрий, учорашній, спритний
А іменники
2 наполегливо, високо, сильно
Б прикметник
3 кмітливість, сила, повага
В займенники

Г прислівники
1 _____ 2 _____ 3 _____

У завданнях 8—10 допиши потрібне слово.

8. Дієслова мають форми _____________________________________________________________________ часу.
9. Прийменники з іншими частинами мови пишуться ________________________________________________.
10. Сполучник — це __________________________________________________________________ частина мови.


Текст для навчального аудіювання

У таборі

У серпні Софійка вирушила до табору відпочинку. Вона втомилась і хоче нарешті відпочити. Здрастуй, незвідане й манливе, обнадійливе та майже самостійне життя!
У таборі було гамірно. Кімната називається «корпус». Ліжка – у три ряди – тут їх спатиме цілих двадцять душ дівчат!  Біла постіль, білі штори на широченному вікні, біла медсестра. Вчителька – тут вона зветься вожатою.
За стіною були хлопчаки: їхні ліжка також стояли впритул, теж на двадцять душ. Разом усі сорок становили загін «Орлятко».
Діти були схвильовані переїздом на нове місце. Мабуть, через таку переміну домашнього життя на колективне табірний період тут так і називають – зміною.
Покликали на  обід. Леле, якби знала, що тут годуватимуть супом, - нізащо б не поїхала! Тарілка супу стала останньою краплею: Софійка скривилася, щоб не заридати. Оце попала так попала!
О десятій вечора просурмили грізне «Спа-ти по кімна-тах!» Це означало, що треба вкладатися в ліжка. Софійка взялася писати лист. Напівлежачи, вона мішала сльози з незграбними літерами. Насамперед хай заберуть її додому – більше вона тут не буде ні дня. Далі: нехай куплять і перешлють їй сюди мобілку. Також нехай терміново передадуть кимось плитку шоколаду (можна без горішків і можна дві) та бодай пачку  чіпсів: без них вона  зовсім охляне.
Наступного дня діти купалися у ставку. Софійка бризкалась і пірнала. У-у-ух-х-х, краса! А дно яке – пісочок!.. А яка приємна водичка!
Коли табірний гонг заграв позивні «Бе-ри ложку, бе-ри хліб і всі-дай-ся за обід!»,  Софійка готова була здолати будь-який суп!
 Після обіду було оголошено: кожен може записатися до  гуртка. Софійка постукала у двері з написом «Юний художник».
На стінах висіли репродукції картин  та різноманітні дитячі малюнки. По кутках було розміщено натюрморти: із живими й штучними квітами, фруктами, із посуду, з ракеток  і м»яча…
Хтось із дітей  працював за столом, хтось – за мольбертами. Дехто малював з натури, переносячи на папір котрийсь із натюрмортів. Дехто фантазував щось фарбами й олівцями. Чи зуміє так Софійка? Вона спробувала, і – вийшло!
Наступного ранку, ще не встигло просурмити «Вста-вай, вста-вай, шта-нята одя-гай!», до табору нагрянула мама. Збентежена й перелякана, вона обнімала доню.
-          Може, тебе сьогодні забрати? Доню, кажи, як тебе рятувати?
Ну яке забрати? А гурток, а ставок? У Софійки тут стільки справ, а мама – забрати!
 Мама поставила торби з продуктами й запорталась у сумочці:
-          Зовсім забула! Тато купив тобі… Ось! - І простягнула Софійці… мобілку!!!
   Софійка провела маму до табірних воріт. А сама думала: як дати раду привезеним наїдкам?
  На допомогу прийшла вожата Алла Іванівна. Завваживши Софійчину розгубленість, вона проголосила:
-          А зараз, дівчата, порятуємо нашу товаришку  від навали харчових запасів!
    За якихось чверть години привезені мамою торбини було спустошено (За М.Павленко; 400сл.).

На кожне із запитань вибери правильну відповідь.

1. Сорок душ дітей у таборі становили загін
А «Сонечко»
Б «Орлятко»
В «Смішинки»
Г «Котигорошки»
2. Останньою краплею для Софійки стало те, що
А вона опинилася далеко від батьків
Б у кімнаті було багато дівчат
В у їдальні годували супом
Г в неї не було мобільного телефона
3. У листі до батьків Софійка просила
А перевести до іншого табору
Б забрати її додому, передати книжки та мобілку
В забрати її додому, передати мобілку та чіпси
Г забрати її додому негайно
4. Софійка записалася до гуртка
А «Юний краєзнавець»
Б «Юний історик»
В «Юний письменник»
Г «Юний художник»
5. Слово «натюрморт» має таке значення: квіти, фрукти, предмети побуту,
А якими прикрашають приміщення
Б які приносять із собою художники для оздоблення приміщення
В які художник зображує на картині або малюнку
Г які дарують одне одному учасники художньої майстерні
6. Головна думка прочитаного тексту така:
А потрібно виконувати всі прохання дітей, які відпочивають у таборі
Б найкращий табір той, що розташований біля річки
В найголовніша річ у таборі – мобільний телефон

Немає коментарів:

Дописати коментар